به همراه ورزش کردن و فعالیت بدنی روند پیری را کاهش دهید

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ سایت خبری آوا

مفاصل انسان، به همراه به همراهلا رفتن سن و به تدریج به سمت خشک شدن می‌روند و در نتیجه آسیب‌پذیرتر می‌شوند. نداشتن فعالیت می‌تواند منجر به احساس عدم تعامل هم بشود در دوران سالمندی این مشکل حادتر می‌شود.

ایرانی نیوز : اگر تا حالا ورزش نمی‌کردید سال جدید بهانه خوبی هست تا شروع کنید. اضافه وزن و چاقی دلیل‌های اصلی پیری زودرس هستند این روزها مردم ترجیح می‌دهند کمتر تحرک داشته به همراهشند تا جایی که خودرو های شان را وسط خیابه همراهن و به صورت دوبله پارک می‌کنند تا حداقل پیاده روی را محل مورد نظر شان نداشته به همراهشند .

 انجام یک تمرین یا ورزش روزانه نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه موجب می‌شود نظرتان نسبت به خودتان از لحاظ فیزیکی و روحی مساعد تر شود ولی اگر ورزش را از برنامه روزانه تان حذف کنید قدرت خود را کم کم از دست خواهید داد و ضعف و رخوت جای آن را خواهد گرفت. زیرا بدن به تدریج دچار سکون شده و قدرت های حرکتی آن محدود خواهد شد.

به همراه ورزش کردن و فعالیت بدنی روند پیری را کاهش دهید

 برای خود برنامه سلامتی تنظیم کنید

 مفاصل انسان، به همراه به همراهلا رفتن سن و به تدریج به سمت خشک شدن می‌روند و در نتیجه آسیب‌پذیرتر می‌شوند. نداشتن فعالیت می‌تواند منجر به احساس عدم تعامل هم بشود در دوران سالمندی این مشکل حادتر می‌شود. به ویژه اگر بخواهید همچنان به بی‌تحرکی ادامه دهید حتی ممکن هست نتوانید تعادل خود را حفظ کنید و به زمین بیفتید. زیرا احتمالاً بدنتان نیرو و ثبه همراهت کافی نداشته و قادر به حفظ تعادلش نیست. در این مواقع زانوها، ران‌ها و بدتر از همه لگن بیشتر اعضای دیگر دچار لطمه و آسیب جدی می‌شوند. هیچ وقت برای برنامه ریزی سلامتی دیر نیست اگر تا الان اقدام نکرده اید دیگر زمان را از دست ندهید فقط به همراهید عزم خود را جزم و روز به‌ روز اراده خود را در این راه محکمتر کنید. حتی اگر به همراه روزی ۱۰ دقیقه نرمش شروع کنید تاثیر آن را خیلی زود خواهید دید.

به همراه ورزش کردن و فعالیت بدنی روند پیری را کاهش دهید

به همراه ورزش کردن و فعالیت بدنی روند پیری را کاهش دهید

به همراه انجام فعالیت روند پیری را متوقف کنید

 برای انجام ورزش و نرمش یا هر فعالیت فیزیکی دیگری به همراهید نظم داشته به همراهشید به محض اینکه فعالیتی را آغاز کنید خیلی زود در خود احساس بهتری را تجربه خواهید کرد و اگر نظم و ترتیب را حفظ کنید بدنتان قوی‌تر، نرم تر و انعطاف‌پذیرتر خواهد شد. در مورد افراد مسن انجام تمریناتی که برای قلب و عروق، عضلات و انعطاف پذیری هستخوان‌ها مفید به همراهشند خیلی مهم هست. این تمرینات منظم به آنها امکان می‌دهند که سرحال و روی فرم بمانند و نیازهای بدنشان تامین شوند قبل از شروع به همراهید نوع تمرین و فعالیت خود را مشخص کنید موارد متفاوتی می‌توانند برای حفظ جوانی و سلامتی به شما کمک کنند ضمناً ورزش سطح کیفیت زندگی را در دوران سالمندی به همراهلا می‌برد و روش خوبی برای جلوگیری از روند کهولت هست عدم تحرک موجب بروز مشکلاتی در سلامتی می شود چرا که می‌تواند منجر به مشکلات قلب و پوکی هستخوان شود وقتی شخص مبتلا به پوکی هستخوان شوند حرکت برایش مشکل شده و بدتر از آن هستخوان هایش به علت کمبود کلسیم و عدم تحرک شکننده و سوزش میشود . بنابراین قبل از بروز چنین مشکلاتی ورزش را شروع کنید و به طور منظم ادامه دهید تا بزرگترین نعمت یعنی سلامتی تان را حفظ کنید بسیاری از ورزش‌ها را تا سنین کهولت می‌توان ادامه داد از جمله پیاده‌روی، شنا و نرمش در آب ، یوگا و ورزش های هوازی. پس ورزش را جدی بگیرید در مورد آن تحقیق و مشورت کنید تصمیم بگیرید و خیلی زود تصمیم خود را عملی کنید.

منبع : مجله موفقیت

دانلود آهنگ مسعود صادقلو ما به هم میایم