
وی افزود: قطعه جام مدهوشی به همراه آهنگسازی زندهیاد هستاد علی تجویدی و شعر زیبه همراهی آن نیز از هستاد زندهیاد بیژن ترقی هست که تنظیم بسیار زیبه همراهی آن را نیز هستاد فریدون شهبه همراهزیان انجام داده هست.
او ادامه داد: برخی از این اساتید در قید حیات نیستند، انشا الله خداوند هستاد شهبه همراهزیان را حفظ کند و سایه او بر سر موسیقی کشور به همراهشد. از آقای شاه زیدی اجازه گرفتیم که این قطعه را امشب برای شما اجرا کنیم.
قطعات ایران، تبریز در مه (به همراهبک زرین)، خوشهچین، افسون سخت، ساغر، از تنهایی گریه مکن ، شکوه گل، از خون جوانان لاله دمیده، جام مدهوشی، مرا رها مکن، سپید و سیاه، دو نغمه بختیاری، سرود گل و… در این کنسرت اجرا شدند.
این اجرا در حالی برگزار شد که فریدون شهبه همراهزیان که سالها سابقه رهبری و آهنگسازی دارد و همچنین مدتی هست که بهعنوان رهبر ارکستر ملی مشغول فعالیت هست، برخلاف قوانین رهبری به همراه دستمالکاغذی روی سن قطعاتی را اجرا کرد و برخلاف قوانین رهبری گاها چوب را در دست دیگرش میگرفت.
ناگفته نماند که از بخشهای تکنیکی که در اجرای دیشب رعایت نشد میتوان به رعایت نکردن دینامیک صدا در اکثر قطعات، بیاحترامی به ارکستر به همراه زدن چوب روی پوپیتر، از ریتم افتادن خیلی از قطعات، کوک نبودن ارکستر، دیاگرامهای اشتبه همراهه فریدون شهبه همراهزیان و… اشاره کرد.
همچنین به همراه نگاه اجمالی به ارکستر کاملاً مشخص بود که اعضای ارکستر بیشتر به همراه کنسرت مایستر همراه هستند تا رهبر.
این اشتبه همراههات برای اولین به همراهر نبوده و پیشازاین به همراهرها رخداده هست و رهبر ثابت ارکستر ملی به همراه حرکاتی عجیب حین اجرا موجبه همراهت تعجب تماشاگران شده هست.
نكته قابلتوجه حضور سازهاي غربي نظير درام، گيتار و.. در اركستر ملي هست كه قابلتأمل بوده اما به همراه نگاهي گذرا به رزومه رهبر اركستري كه سابقه ساخت قطعاتي نظير “گل گلدون” را در كارنامه كاري خود دارد حضور اين سازها عجيب به نظر نمیآید !
یکی دیگر از اشتبه همراههات گرفتن دست خواننده در طول اجرهست که به همراهرها توسط این رهبر انجامگرفته هست، پیشازاین علیرضا افتخاری و این به همراهر سالار عقیلی توسط رهبر ارکستر دستگیرشده هست!
عکس: امین رجبی